Nå kommer superstjernenes solbriller til Nordens Paris!

Dette er reklame for Interoptik Synssenteret Jekta. 

Du har garantert sett dem før, enten på TV eller i magasiner; solbrillene til Brad Pitt, Beyonce, Rihanna, Sarah Jessica Parker, Angelina Jolie og ikke minst Lady Gaga. 

Superstjernene har i tur og orden satt sin elsk på Mykita-brillene - et forholdsvis nytt (siden 2003) merke som blir håndlaget i Berlin. 

Særlig FRANZ - pilotbrillen du ser på bildet av Sex & Singelliv-stjernen Sarah Jessica Parker - har blitt kjendisenes «favorittsmykke». 

Til Tromsø

Normalt selges Mykita fra deres egne monobrand-butikker, som de blant annet har i Berlin, New York, Tokyo, Paris, Washington DC og Zürich, men nå blir merket introdusert for Tromsø og Nord-Norge gjennom Interoptik Synssenteret Jekta. 

Det er også grunnen til at Interoptik inviterer til Mykita-fest førstkommende lørdag ettermiddag/kveld. Der vil det bli servert tapas og drikke, og du kan i tillegg møte Karsten - en av representantene til Mykita. 

Les mer på Facebook-eventen her.  (Påmeldingsfrist lørdag 28.05 klokken 13.00) 

Slik erobret de verden 

Mykita har altså på kort tid erobret en sentral plass i moteverden. Én av de fire grunnleggerne er opprinnelig ingeniør - noe designet åpenbart gjenspeiler. Mykita har innovative og funksjonelle løsninger - hvor de blant annet lager briller uten skruhengsler. Det gjør at de til stadighet flytter grenser hva gjelder design. 

Særlig den nevnte FRANZ-brillen vekket oppmerksomhet blant verdens motedesignere. 

- Kan dere fortelle oss mer om prosessen med å designe FRANZ? 

- De rene linjene i designet er en konsekvens av moderne produksjonsmetoder. Før presisjonskutting med laser var mulig ble veldig mange av brillene seende klumpete ut. Med dagens teknologi kan vi lage en helt ny type design, og det vet vi å utnytte, sier Philipp Haffmans - sjefsdesigner i Mykita - i et intervju med Bedre Syn. 

På Parkers nese

FRANZ klarte kunststykket å bli et ikon i filmen Sex and the City 2. Sarah Jessica Parker bærer brillen både på filmplakaten og i traileren. 

- Hvordan endte FRANZ opp på Sara Jessica Parkers nese? 

- Vi fikk en e-post fra Warner Brother’s produksjonsavdeling som undret på om vi var villig til å levere noen solbriller til filmsettet. Sarah brukte modellen vår HEATHER privat, og selvfølgelig var vi interessert. Vi sendte solbrillene som Sarah bruker i filmen - og i den siste traileren. I tillegg har Patrica Field fått øynene opp for FRANZ og spurt om hun kan få dem i alle farger pluss en spesialfarge - sølv. Vi sendte det avgårde og på den første dagen med innspilling i september 09 så vi at FRANZ i gull var med i første scene. Bingo, sier markedssjefen til Mykita - Xenia Deger. 

Ta turen innom Interoptik Synssenteret Jekta på lørdag - så kan du lære mer om Mykita! 

 

24.5 2016 10:58

MYKITA-PARTY

Vi ønsker å invitere dere til årets happening hos oss på Interoptik Synssenteret Jekta den 28 mai fra kl 13.00. 

NB: Kveldsevent fra kl. 18.30. 
Vi vil da få besøk av Karsten, som er representant for MYKITA. Dette er vår aller nyeste erobring innen solbriller og innfatninger og er håndlaget i Berlin.
MYKITA er et merke som setter design og funksjonalitet i høysetet og har på kort tid rukket å få betegnelsen kult-briller. Deres superchice og luksuriøse design gjør at kjendiser og andre moteløver står i kø for å skaffe seg disse. 

Da vi har fått dette merket til oss, ønsker vi å markere med en feiring og håper du/dere vil komme å feire sammen med oss. Der vil bli servering av mat og drikke, samt litt info om merket MYKITA. Vi vil også trekke en vinner av valgfri solbrille fra MYKITA.

Vi håper å se akkurat deg hos oss denne kvelden for litt kos og hygge.

Les mer på Facebook-eventen her. 

PS! Påmeldingsfrist for eventen er lørdag 28.05 klokka 13.00. 
Inngang fra sør - Eurospar-siden.