
Nå kommer superstjernenes solbriller til Nordens Paris!
Dette er reklame for Interoptik Synssenteret Jekta.
Du har garantert sett dem før, enten på TV eller i magasiner; solbrillene til Brad Pitt, Beyonce, Rihanna, Sarah Jessica Parker, Angelina Jolie og ikke minst Lady Gaga.
Superstjernene har i tur og orden satt sin elsk på Mykita-brillene - et forholdsvis nytt (siden 2003) merke som blir håndlaget i Berlin.
Særlig FRANZ - pilotbrillen du ser på bildet av Sex & Singelliv-stjernen Sarah Jessica Parker - har blitt kjendisenes «favorittsmykke».
Til Tromsø
Normalt selges Mykita fra deres egne monobrand-butikker, som de blant annet har i Berlin, New York, Tokyo, Paris, Washington DC og Zürich, men nå blir merket introdusert for Tromsø og Nord-Norge gjennom Interoptik Synssenteret Jekta.
Det er også grunnen til at Interoptik inviterer til Mykita-fest førstkommende lørdag ettermiddag/kveld. Der vil det bli servert tapas og drikke, og du kan i tillegg møte Karsten - en av representantene til Mykita.
Les mer på Facebook-eventen her. (Påmeldingsfrist lørdag 28.05 klokken 13.00)
Slik erobret de verden
Mykita har altså på kort tid erobret en sentral plass i moteverden. Én av de fire grunnleggerne er opprinnelig ingeniør - noe designet åpenbart gjenspeiler. Mykita har innovative og funksjonelle løsninger - hvor de blant annet lager briller uten skruhengsler. Det gjør at de til stadighet flytter grenser hva gjelder design.
Særlig den nevnte FRANZ-brillen vekket oppmerksomhet blant verdens motedesignere.
- Kan dere fortelle oss mer om prosessen med å designe FRANZ?
- De rene linjene i designet er en konsekvens av moderne produksjonsmetoder. Før presisjonskutting med laser var mulig ble veldig mange av brillene seende klumpete ut. Med dagens teknologi kan vi lage en helt ny type design, og det vet vi å utnytte, sier Philipp Haffmans - sjefsdesigner i Mykita - i et intervju med Bedre Syn.
På Parkers nese
FRANZ klarte kunststykket å bli et ikon i filmen Sex and the City 2. Sarah Jessica Parker bærer brillen både på filmplakaten og i traileren.
- Hvordan endte FRANZ opp på Sara Jessica Parkers nese?
- Vi fikk en e-post fra Warner Brother’s produksjonsavdeling som undret på om vi var villig til å levere noen solbriller til filmsettet. Sarah brukte modellen vår HEATHER privat, og selvfølgelig var vi interessert. Vi sendte solbrillene som Sarah bruker i filmen - og i den siste traileren. I tillegg har Patrica Field fått øynene opp for FRANZ og spurt om hun kan få dem i alle farger pluss en spesialfarge - sølv. Vi sendte det avgårde og på den første dagen med innspilling i september 09 så vi at FRANZ i gull var med i første scene. Bingo, sier markedssjefen til Mykita - Xenia Deger.
Ta turen innom Interoptik Synssenteret Jekta på lørdag - så kan du lære mer om Mykita!
Og vi gjennomførte jobbintervjuet uten å røpe hvilken jobb det var snakk om.
Skoletannlegen skremte vettet av Tor Åge Iversen (52). Derfor gikk han så lenge med dårlige tenner at de falt ut av seg selv. Nå venter et nytt liv.
Dette er kommersielt innhold for Heimdal Eiendomsmegling produsert av Nordlys LAB.
Dette er kommersielt innhold for TotalRenovering produsert av Nordlys LAB.
Kommersielt innhold produsert av Nordlys LAB for Tromsø kommune.
Hemmeligheten bak metoden som gir deg nytt kjøkken på dagen.
Tromsøs kanskje flotteste boligprosjekt gjennom tidene – Bjerkaker Sjøpark – åpner snart for salg. 450 har allerede meldt sin interesse, så det kan være smart å bestemme seg raskt.
Dette er kommersielt innhold for TotalRenovering produsert av Nordlys LAB.
Ellinor Johnsen (66) har levd med verk i kroppen siden 30-årsalderen, mens ektemannen, Ingvar (71), begynte å plages med helsa da ting buttet imot på jobben. Her er historien om hvordan ekteparet snur motgang, blir smidigere i kroppen og får energien tilbake.
Dette er kommersielt innhold for Kirkenes Bymisjon.
Hege og Marita går gatelangs på jakt etter inspirerende gatemote i Tromsø.