- Effekten av denne typen markedsføring er helt unik

Stadig flere bedrifter ønsker innholdsmarkedsføring i Nordlys. Her ser du hvorfor.


Mads Nilsen ved Eide Handel og Jørn Hoel lagde lammeplomme.

Nordlys’ nye reklametilbud får skryt i næringslivet.

- Vi var fri for pinnekjøtt ei uke før jul, og det hadde vi ikke beregna. Vi hadde beregna å ha pinnekjøtt til over nyttår, men responsen å denne type markedsføring var helt unik, forteller Baard Pettersen, daglig leder ved tradisjonsrike Eide Handel på Kvaløya.

I vinduet ovenfor kan du se Nordlys’ nye video om effekten av innholdsmarkedsføring.

I desember produserte Nordlys’ markedsavdeling en kampanje med innholdsmarkedsføring for Eide Handel. Responsen var enorm. Videoen til saken er til nå sett av over 20.000 mennesker, 70.000 har lest Eide Handels hemmelige pinnekjøttoppskrift og 5200 facebook-brukere delte saken på sin egen tidslinje.

Vant nasjonal pris

For kampanjen vant Nordlys MBLs (Mediebedriftenes landsforening) markedspris for 2014.


Prosjektleder Danny J. Pellicer og salgsdirektør Lena Slaatto med MBLs markedspris.

- Nordlys er Nord-Norges største mediehus. Vi har en unik kompetanse på å fortelle gode historier ved bruk av tekst, video, bilder og digitale virkemidler. Vi ser at dette er en kompetanse stadig flere kunder spør etter. Derfor har vi styrket markedsavdelingen slik at vi kan utvikle gode ideer og produsere godt innhold, , sier Danny J. Pellicer, prosjektleder for innholdsmarkedsføring i Nordlys.

- Godt og relevant innhold blir stadig viktigere i den nye globale og digitale medievirkeligheten, legger han til.

Unik posisjon

Nordlys’ unike posisjon i Nord-Norge med 120.000 daglige lesere på print, nett og mobil, gjør at det kommersielle innholdet som produseres får en enorm distribusjonskraft.

Og tilbakemeldingene fra kundene som har satset på innholdsmarkedsføring i Nordlys er svært positive.

Solgte flere biler


Bruktbilsjef Jim Novik, selger Remy Traasdahl og Frank Arne Olsen i Honningsvågrevyen.

- Vi fikk mange flere kunder i butikken, og vi har nok solgt noen flere biler, sier Jim Novik som leder bruktbilavdelingen til Teknisk Bureau.

Over 120.000 mennesker har sett videoene som Nordlys i samarbeid med Frank Arne Olsen i Honningsvågrevyen lagde for Teknisk Bureau.

Bra gjennomføringsevne

Eide Handels siste kampanje, for lammeplomme i anledning påsken, sørget også for en kraftig salgsøkning av det unike produktet laget av Alpelam fra Lyngen.


Laila Myrvang

- Nordlys viste en veldig bra gjennomføringsevne med tanke på det vi ble enige om, sier Laila Myrvang, senterleder ved Jekta storsenter i Tromsø.

 

 

23.4 2015 16:46